mandag 6. august 2007

Dumme flypassasjerer

Har du opplevd å stå inne i en flykabin og vente på at noen som gikk inn i flyet før deg skal fomle seg ferdig og flytte seg fra midtgangen?
Det har jeg - mange ganger.
Det kan noen ganger være greit å vente på å komme forbi i midtgangen, men ikke når du venter på noen som bryter spillereglene.
Jeg dro nylig en tur til utlandet med fly, og ved innsjekkingsskranken ble det klart og tydelig opplyst at de med setenummer 16 til 32 skulle få æren av å entre flyet først. Jeg var en av de heldige, og var derfor relativt tidlig i køen med mitt setenummer 22.
Og hva venter meg inne i flyet? Jo, et sted mellom 10 til 15 personer, flere av dem stående i midtgangen på setenummer langt før nummer 16, er inne i flyet allerede. Det er bare min gode oppdragelse som hindrer meg i å skrike ut" Jævla idioter, hvor dumme er det egentlig mulig å bli?" Men jeg og de andre passasjerene som klarer å forstå en beskjed - vi tenker det. Og, nei, vi er ikke imponert over dere.

Jeg tar meg i å ønske at det neste tiltaket for å bedre sikkerheten på all verdens flyplasser er at de kaster slike mennesker av flyet. At man gjør kort prosess med dem. De har allerede demonstrert sin forakt for reglene, og burde derfor blinkes ut som en potensiell terrorist. Om man ikke allerede betrakter dem som en sådan....

Ingen kommentarer: